Virusologo užrašai: kaip kuriamas užkratas

Virusologo užrašai: kaip kuriamas užkratas

Autorius -
0 1075

Sukurta užkibti

Prieš septynerius metus knygą „Sukurta užkibti“ aprašė kolega Paulius (hm, „Dansu“ jau atrodo lyg dinozauras šių laikų socialinėje žiniasklaidoje…).

Kas neskaitė, tam – minus 100 karmos taškų, ir dar atlyginimą sumažinti iki žemiau kontoros vidutinio atlyginimo (pasichekinkit, kokios algos nusipelnėte užeidami į šitą neįtikėtinai populiarų mūsų įrašą).

Kas skaitė, bet pamiršo, karmos taškų skaičių išlaiko tik su sąlyga, jeigu pasidalins šiuo įrašu ant savo FB/Linkedin sienos. O žemiau – trumpas priminimas iš Pauliaus įrašo.

Formulę, pagal kurią kiekvienas galėtume išmokti kalbėti visiems suprantama kalba, Dan ir Chip Heath  sutalpina į žodį SUCCESs (sėkmė), kuris šifruojasi Simple (aiški), Unexpected (netikėta), Concrete (konkreti), Credible (patikima), Emotional (emocionali), Stories (istorija) + s (pritempta iki žodžio, jog būtų lengviau įsimenama).

Užkrečiama

J.Berger ir pats knygos pradžioje pamini „Sukurta užkibti“, tačiau knygoje pateikiamas receptas kiek kitoks. Todėl ir įdomu ją skaityti, nes galima lyginti.

Čia pateikiamas šešetukas yra toks:

Socialinė valiuta Dalijamės tuo, kas mums padeda gerai atrodyti
Stimulai Kas mintyse, tas ant liežuvio
Emocija Kai mums rūpi, dalijamės
Viešumas Kas skirta parodyti, skirta plisti
Praktinė vertė Naujienos, kuriomis gali pasinaudoti
Istorijos Informacija keliauja prisidengusi laisvu pašnekesiu

Jeigu manote, kad imsime ir viską papasakosime, klystate – skaitykite knygas ir rinkite karmos taškus. Be to, PIRKITE knygas ir sumokėkite leidykloms, kad jos vėliau vėl galėtų išleisti gerų knygų. Kurias vėl galėsite PIRKTI ir skaityti.

Apibendrinant…

…reikia pasakyti, kad D. ir C. Heath labiau gilinasi į virusinės žinios konstrukciją, o J.Berger – į žinios kontekstą ir vertę (tiek socialinę, tiek praktinę). Manau, kad abi knygos viena kitą papildo, nors J.Berger sudaro įspūdį, kad pasiknaisiojo giliau.

 

„Užkrečiama“ teorija „Sukurta užkibti“ teorija
Socialinė valiuta Aiški
Stimulai Netikėta
Emocija Konkreti
Viešumas Patikima
Praktinė vertė Emocionali
Istorijos Istorija

 

Einam ir skaitom.

Share Button