Ryšiai su visuomene pradeda reikšti teises į didesnį komunikacijos rinkos kasnį

Ryšiai su visuomene pradeda reikšti teises į didesnį komunikacijos rinkos kasnį

Pavadinimas šiek tiek „clickbaitinis“, bet pati konferencija „PR Impact Awards 2017“ tik iš pirmo žvilgsnio atrodo „dar vienu RsV metiniu renginiu“. Tačiau apie viską iš eilės.

Po poros savaičių, gegužės 5 dieną, įvyks „PR Impact Awards 2017“ – RsV rinkos metų renginys. Ir pirmą kartą jis yra tarptautinis, t.y. bandoma sukurti atsvarą latviškajam „Baltic PR Awards“.

Kol kas ambicijos pildomos – sulaukta rekordinis skaičius paraiškų apdovanojimams, 123 vnt. Pirmą kartą sulaukta paraiškų iš užsienio: 95 vnt. iš Lietuvos ir po 14 iš Latvijos bei Estijos. Palyginimui, „Password“ sulaukė perpus mažiau paraiškų – tik 76. Taigi, antroji konferencijos dalis, nominantų pristatymai, turėtų būti įdomūs, nes konkurencija bus labai aštri.

Beje, įdomumo dėlei – 25% visų paraiškų pateikė trys Lietuvos agentūros: „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ (13), „INK agency“ (9) ir „Idea Prima“ (9).

Tačiau atkreiptume dėmesį į pirmąją konferencijos dalį, kurios jau pirmasis pranešimas „Komunikacijos ateitis priklauso ryšiams su visuomene“ užduoda toną.

Ką tai reiškia? Galima suprasti, kad su šia konferencija RsV industrija grįžta į seną kaip komunikacijos pasaulis diskusiją: „kas čia bosas?“. Jeigu pasižiūrėtume Lietuvos komunikacijos industriją nuo Nepriklausomybės laikų, tai daugybę metų joje dominavo kūrybinės reklamos ir žiniasklaidos planavimo agentūros, kurie visada laikė save vyresniaisiais broliais, jeigu ne rinkos tėvais. Per tuos metus ne viena reklamos agentūra įsigijo ne vieną RsV agentūrą, tačiau iš esmės nė viena reklamos agentūra nesugebėjo įsitvirtinti RsV rinkoje (o RsV seniai gajus įsitikinimas, kad reklamos žmogui nelemta suvokti RsV).

Antrasis („Narsioji širdis arba ryšių su visuomene efektyvumo matavimai yra ne silpnaširdžiams“ ir trečiasis („Big Data įtaka: ar komunikacijos specialistai taps duomenų analitikais?“) pranešimai taip pat nėra visiškai tipiniai ryšių su visuomene industrijai. Bet jie atspindi bendrą komunikacijos tendenciją – naudojantis šiuolaikinėmis technologijomis, gauti kuo daugiau duomenų ir kiek įmanoma geriau matuoti komunikacijos efektyvumą.

Beje, jeigu grįžtume prie paraiškų, tai spėkite, kuriose kategorijose didžiausia konkurencija? Ogi darže, kuris iš dalies priklauso (priklausė) reklamos industrijai: „rinkodaros komunikacija“ (17) ir „integruota komunikacija“ (18). Šias kategorijas lenkia tik RsV klasikų klasika – soc.atsakomybės kategorija su 20 paraiškų.

Ką gi, RsV industrija dairosi naujų medžioklės plotų. Bus įdomu pasižiūrėti, kaip jiems seksis.

Share Button
  • designer

    dizaineris patingėjo plaukus iškirpt :)

  • Eglė Slink

    kĄsnį