Kodėl explainer‘iai užkniso juodai?

Kodėl explainer‘iai užkniso juodai?

Audiovizualinės komunikacijos agentūra „WideWings“. Šįkart – apie aiškinamuosius video.

——–

Leiskite paaiškinti. Sakykime, esate žmogus, kuris įkūrė inovatyvų verslą X. Paskiriate padorų biudžetą explainer‘iui, filmukas jau „YouTube“, belieka tik laukti pirmųjų užsakymų. Nors viskas atlikta operatyviai, deja, explainer‘ių netrūksta, todėl šis paskęsta tarp begalės kitų. Atlėgus kartėliui po nesėkmės, dera tik paklausti – jeigu įmanoma sukurti inovatyvų produktą, kodėl nepadarius inovacijų ir jo komunikacijoje?

Kokybiškų ir patikimų produktų/paslaugų rinka auga sparčiausiai per visus lig šiol buvusius dešimtmečius. Taigi, kyla nauji prekės ženklo komunikacijos iššūkiai – kaip sukurti emocinę jo vertę ir išlikti vartotojo sąmonėje kiek įmanoma ilgiau.

To imasi istorijų pasakojimas (angl. story-telling). Atsakant į tris esminius klausimus, audiovizualinės komunikacijos agentūra „Wide Wings“ supažindina su naujo prekės ženklo „ZZZ.LT“ – prekes pristatančio į namus ne tik dieną, bet ir naktį – atveju (žr. apačioje).

Ir dar šis tas apie animaciją. Jei vis dar esate įsitikinę, jog tai tik pasakos vaikams, toliau skaityti straipsnį bergždžias reikalas.

 

Ką papasakoti?

Animacijoje istorijos ypatingos tuo, kad čia gali nutikti bet kas. Vaizduotė yra vienintelis apribojimas. Jei veikėjas užsimena apie „drugelius pilve“, jie ir skraidžios personažo pilve, jei istorijai reikia Elvio Preslio – jis ims ir uždainuos. Metaforas, svajones ar ilgalaikę produkto naudą – tai, ko negali parodyti tekstas, nuotraukos ar netgi filmas – animuota istorija visa tai atvaizduoja.

„ZZZ.LT“ atveju, istorija pasakoja, kas nutinka nuo tos akimirkos, kai vartotojas užsako prekes. Atrodo, kas dedasi šiame etape numanome, tačiau animuotoje istorijoje tai pateikiama kaip nuotykis: nindzė aplanko ūkininką, surenka produktus, nugali robotų – kurjerių šutvę ir pristato produktus klientei. Visa tai hiperbolizuota tikrovė, kuri pažįstama ir filmuotai reklamai. Tiesa, už ženkliai didesnius kaštus.

 

Koks veikėjas pasakos istoriją?

Ne paslaptis, kad žmonės mėgsta istorines asmenybes, lyderius bei herojus. Kodėl jūsų prekės ženklas negali tapti didvyriu, sprendžiančiu vartotojų problemas?

Kitaip nei explainer‘iuose, „ZZZ.LT“ nindzė nėra internetinis mokytojas nuolat beriantis skaičius ir datas. Jis ne tik įkūnija prekės ženklą, bet kartu tampa ir pagarbos vartotojui metafora. Pati veikėjo koncepcija kilo iš siekio parodyti, kad su kurjeriu gali ir nesusidurti, nes prekės pristatomos prirakinamoje prie durų dėžėje. Paslaptingas ir niekam nepastebimas kurjeris sugretinamas su gerai besimaskuojančiu ir paslaptingu nindze.

Kita svarbi detalė –  kaip ir mums pažįstama realybė, personažas yra geometrinių formų darinys. Jos pasitelkiamos ir individualizuojant prekės ženklą. Štai, apskritos formos tinka aktyvumo ir draugiškumo bruožams išreikšti. Taigi, neretai jos tampa smalsiais, besišypsančiais ir judriais herojais, o jei prireikia atvaizduoti brandą, pastovumą – keturkampės formos šias savybes perteikia tiksliausiai.

Žiūrint į „ZZZ.LT“ veikėjo formą, personažas yra sudarytas iš apvalainų keturkampių, rankos ir kojos aptakesnės už kitas kūno dalis, tarsi atleto. Taip koduojama žinutė, kad jo gabenamos prekės pristatomos saugiai, taupant kiekvieną minutę. Personažo herojiškumą „paaštrina“ komiksų stilius, o tai naujam prekės ženklui suteikia autentiškumo.

 

Kaip?

Faktai informuoja, tačiau emocijos pažadina vartotojo empatiją, pasakojama istorija jam pasidaro svarbi. Vartotoją kasdien užgula iššūkiai ir rūpesčiai, o tai norisi atsiriboti nuo kasdienybės, atsipalaiduoti ir įsikvėpti.

Tikėdamiesi sukurti įsimenamą istoriją galima pasitelkti tris stipriausias emocijas – juoką, siaubą ir užuojautą. „ZZZ.LT“ istorijoje įpinamas ir scenaristo Blake Snyder „save the cat“ momentas – nindzė išgelbsti katiną nuo robotų-kurjerių šutvės. Šio kadro tikslas – nindzę parodyti kaip nesavanaudį herojų, sukelti žiūrinčiojo užuojautą ir prielankumą. Išprovokavus pastarąjį, „įsijungia“ natūralus žmogaus smalsumas ir vaizduotė, o tai ir garantuoja, kad reklamomis persisotinęs vartotojas peržiūrės filmuką iki galo.

 

„ZZZ.LT“ animuotos istorija

Share Button
  • Margarita Prosumer

    Tekste daug tiesos, kuri minimaliai atsispindi klipe. Ar kūrėjams tikrai atrodo, kad kurjerį pakeitus nindze, klipas tapo pakankamai įdomus žiūrėti? Neabejoju, kad masėms, kurios ir yra TG, įprastinis variantas su užgarsinimu būtų nepalyginamai priimtinesnis.

  • designer

    kaboooom ir reklama pasiekia jus su visu savo aprašymu (nuo kurio klipas nelabai įdomesnis)

  • consumer

    Pagaliau kas nors išdrįso pasakyti viešai, kad tų nuglazūruotų explainerių nebereikia kišti žmonėms. Laikas judėti toliau, dairytis kažko naujo. Tokios analizės tik daugiau.

  • mrinsinght

    Ne Blake Snyder, o Erwin Schrödinger momentas. Kol neatidarysi dėžės nežinosi ar šiandien valgysi. Pasiteisinimų buketas.

  • Ugnius Narutis

    Straipsnis su kabinančia antrašte, tačiau su nuviliančiu turiniu. Atrodo, kad explaineris tai judantis infografikas neturintis jokios sekos ar įdomios komunikuojamos medžiagos. Tikroji bėda yra ne explaineris ar „istorijos pasakojimas“ ( nors istorijos pasakojimas, mano nuomone, yra ypač svarbi gero explainerio dalis), o prasta rėmimo strategija. „ZZZ.LT“ atveju reklamos būdas visai geras, tačiau teksto autorius iškėlęs iššaukiančia idėją nukrypo į lankas girdamas animatorius už išties gerą darbą, tačiau, kodėl gi tie explaineriai taip užkniso?