Knygos, kurias verta komunikacijos žmonėms perskaityti

Knygos, kurias verta komunikacijos žmonėms perskaityti

Autorius -
14 2541

Prisijungiant prie rytoj prasidėsiančios Vilniaus knygų mugės pateiksiu gerų knygų, kurias verta paskaityti, sąrašą. Reikia pabrėžti, kad čia nerasite vadovėlių ar šiaip labai techninės, konkrečios paskirties knygų – visos žemiau pateikiamos yra akiračiui plėsti ir didinti supratimą apie komunikaciją ir susijusias disciplinas – psichologiją, sociologiją ir t.t., kitaip tariant, praverčia kasdieniniame darbe. Ir tai nėra reitingas, tik asmeninė jas skaičiusiojo nuomonė.

 

„Kaip suprasti medijas“, M.McLuhan. Pritariu jau susiformavusiai nuomonei, kad tai – viena įžvalgiausių XX a. knygų komunikacijos ir medijų srityje. Daugiau net neverta pasakoti, ją tiesiog reikia perskaityti.

 

„Žaidimai, kuriuos žaidžia žmonės“, Eric Berne (Bernstein)Tai – transakcinės psichologijos įvadas. E.Berne (XX a. vidurio) atrado taip vadinamą dėmesio ekonomiką (kaip žmonės skiria vienas kitam dėmesį). Analizavo žmonių tarpusavio manipuliacijos schemas, kurios padėjo pastebėti manipuliacijas ir su jomis kovoti. Vėliau buvo suformuluotas garsusis Karpmano trikampis (Auka-Gelbėtojas-Persekiotojas), kurį savo komunikacijoje dažnai naudoja populistai arba šiaip asmenys, kurie bando iš valstybės išlupti naudos.

Jeigu imsitės šios knygos, būtinai turite perskaityti E.Berne mokinio Claude M. Steiner knygą „Scenarijai, kuriais gyvena žmonės“, kuri iš tikrųjų yra platesnis ir geriau sutvarkytas transakcinės psichologijos vadovėlis nei mokytojo knyga.

 

„Įtakos psichologija“, Robert CialdiniKnyga, kurioje į lentynėles sudėliota viskas apie tai, kas žmonėms daro įtaką ir kaip veikia jų psichologija. Daug tyrimų ir pagrindimų. Kai kurie pavyzdžiai seniai žinomi, kai kurie labai netikėti. Skaitydami atpažinsite daug manipuliacijų, kurias matome arba darome kasdieniniame gyvenime. Ir, žinoma, galėsite naudoti savo darbe, jeigu tik norėsite manipuliuoti klientais. Deja, knyga nėra išleista lietuvių kalba, teks prisiminti anglų arba rusų žinias.

 

„Simuliakrai ir simuliacija“, Jean BaudrillardŠi knyga galėtų lygiuotis į „Kaip suprasti medijas“, tačiau skirtingai nuo pirmosios, kuri yra pakankamai objektyvi ir bešališka. „Simuliakrai ir simuliacija“ yra pesimistinė knyga apie mūsų medijas ir pasaulio suvokimą. Taip pat autorius leidžia sau būti labai akademišku, vietomis jį be tarptautinių žodžių žodyno arba specifinių žinių sunku suvokti. Visgi kita jo knyga „Vartotojų visuomenė: mitai ir struktūros“ yra dar pesimistiškesnė ir kritiškesnė šiuolaikinės visuomenės atžvilgiu. Jeigu domina ne tik šviesioji komunikacijos ir visuomenės raidos pusė, šios knygos bus labai naudingos. O tikras profesionalas, žinia, turi žinoti visus aspektus.

 

 

„Virsmo taškas“, M.GladwellManau, kad daugeliui žinoma knyga, pasakojanti, kaip maži dalykai lemia dideles permainas. Įdomu būtų sužinoti, kiek šis kūrinys susijusi su kita garsia knyga „Juodoji gulbė“ (N.Taleb), kur pasakojama apie netikėtų ir neprognozuojamų įvykių pasekmes. Deja, N. Taleb knygos dar neteko skaityti. Žinoma, nereikia pamiršti ir kitos M.Gladwell knygos „Išskirtys: sėkmės istorija“, pasakojančios apie tai, kodėl kai kuriems labai sekasi. Deja, ši knyga yra tik blankus pirmosios šešėlis.

 

 „Visi pardavėjai yra melagiai“, S.GodinŽinia, S.Godin yra marketingo „pasakorius“, kuris sudėtingus dalykus pateikia paprasta ir visiems suprantama kalba. Kartais net nepasako nieko naujo, bet pasakoja įtaigiai. Bet nuo to tik geriau – skaityti ne tik įdomu, bet ir naudinga. Taip pat S. Godin yra „Purpurinės karvės“ autorius, apie šią knygą parašė Simonas Bartkus čia. Kitose S.Godin knygos, kiek žinau, nėra išverstos į lietuvių kalbą, o iš jų labiausiai maga ateityje paskaitinėti „Tribes“.

 

„Protestantiškoji etika ir kapitalizmo dvasia“, Max WeberTai, kad šią knygą įtraukiau į sąrašą, tik iš pirmo žvilgsnio atrodo keista. M.Weber pirmasis prabilo apie verslo etiką, jo knyga yra šios srities klasika. Tačiau verslo pasaulis šiuo metu jau rimtai ir aktyviai diskutuoja, dirba Socialinės atsakomybės (Corporate Social Responsibility, Sustainability) ir socialiai atsakingo verslo srityse.

 

„Minios psichologija“, Le BonTurbūt vienas įspūdingiausių dalykų yra tas, kad XIX a. pabaigoje parašyta knyga dažnai pavyzdžius ima iš XVIII a. pab. Prancūzijos revoliucijos įvykių, o pati knyga yra vis dar aktuali dabar, XXI a. pradžioje. Perskaitę geriau suprasite nevaldomą minios gaivalą ir griaunamą jėgą. Ypač naudinga tiems, kurie turi reikalų su politine komunikacija, visuomenės švietimu ar stereotipais.

 

„7 sėkmės lydimų žmonių įpročiai“ S. R. CoveyNors ši knyga skirta asmenybei ugdyti, autorius didelę dalį dėmesio skiria pasitikėjimui ir jo kūrimui. Tai ypač aktualu verslo komunikacijoje, ypač B2B segmente, todėl pravartu žinoti bazinius principus – jeigu jie tinka C2C, iš dalies pritaikomi ir B2B komunikacijoje.

 

„Sukurta užkibti“, C. Heath, D. HeathNeįmantri knyga, bet labai gerai sudėliojanti idėjų gamybos procesą, parodanti, kurios idėjos geros, kurios kabina ir kodėl.

 

„Mano virtualieji aš. Kaip socialiniai tinklai keičia gyvenimą, darbą ir pasaulį“, S.Dutta, M.FraserKalbant apie socialinius tinklus, daugelis knygų ir interneto yra skirta praktiniams dalykams, funkcijoms. Ši knyga bando apžvelgti socialinių tinklų evoliuciją. Informatyvu ir naudinga.

Share Button
  • http://www.sem.lt/blogas Klaudijus

    Iki vidurio nebuvau radęs nei vienos skaitytos, maniau „e, atsilikėli“, bet po to visgi išlindo kelios:)
    Pora negirdėtų sudomino. Jos visos išleistos lietuvių kalba?

    • Kestutis Gecas

      Išskyrus R.Cialdini „Įtakos psichologiją“, visos kitos yra lietuviškai.

  • http://www.impresspages.org Mindaugas

    Iki vidurio ir yra pačios stipriausios.

    • http://www.boxagency.lt paulius.rymeikis

      Snobizmas taip sakyti. Kaip ir būtų sakyti, jog svarbiausios yra kaip tik antroje pusėje. Man jau n metų niekas nenuneša brolių Heath’ų „Made to Stick“, tuo tarpu vietoj priekyje esančios Caldini „Influence“ siūlyčiau Kerry Patterson „Influencer“. Bet gi irgi subjektyvu. Svarbu, kad tikrai yra vertingų knygų. Dar, kad ir būtų daug norinčių jas skaityti..

    • knygų mėgėjas

      made to stick 4eva. nuo komerciniu ideju iki draugu itikinimo kasdieniame gyvenime. best recommendations.

    • http://www.impresspages.org Mindaugas

      Snobizmas. Bet dėl „Made to Stick“ visiškai sutinku.

  • Alicija

    As dar siūlyčiau perskaityti Zygmunt Bauman knyga „Vartojamas gyvenimas“ – puiki vartotojiskos visuomenės dekonstrukcija, kurioje yra vietos ir pamastymams apie komunikacijos įtakas. Įkvepianti knyga, kaip ir kiti Z. Bauman kūriniai.

  • .

    Norėčiau pasakyti, kad dauguma šių knygų remiasi psichologijos ir sociologijos pradmenimis, taigi siūlyčiau koncentruotis į šaknis, vardan supratimo kaip žaliuoja lapai.

    P.S. Jei būčiau leidyklos vadybininkas, tai jau savaitę sukčiaus įvairaus tipo bloguose ir forumuose ir pateikinėčiau top’us, kurie gero $ užkaltų, nes puikiai žinau ką žmonėms reiškia nuoširdūs patarimai…

    Geros Visiems knygų mugės (bei lempos prie lovos).

  • Saulius

    Rekomenduočiau šį tą įdomesnio iš naujesnių: Brandwashed by M. Lindstromas ir No Bullshit Social Media by 2 nouneimai.

  • http://www.sem.lt/blogas Klaudijus

    Gal labiau prie „skaityk ir daryk“ tipo David meerman Scott „The new rules of marketing & PR“. Kątik pradėjau, perskaitęs į rankas imsiu „Sukurta užkibti“. Buvau pradėjęs skaityti šią, bet pirmieji puslapiai neužkabino. Komentarai čia rodo, kad darbą reikės užbaigti:)

  • http://www.xn--uleviius-obb.lt Liutauras

    esu prastas knygų skaitytojas, bet gal ir „The Fall of Advertising and the Rise of PR“

    • Kestutis Gecas

      Ši knyga yra labai diskusinė – tikras nesantaikos akmuo tarp RsV ir reklamos industrijų. Stengiausi surašyti tokias knygas, kurios tiks visiems komunikatoriams :)

    • http://www.boxagency.lt paulius.rymeikis

      Visada gi galima pasiūlyti knygas skaityti poromis ir prie anos pridėti:
      The Fall of PR & the Rise of Advertising
      http://www.amazon.com/Fall-PR-Rise-Advertising/dp/9163307774
      :)

  • http://godabalta.lt Balta

    Snobiškų knygų šiame sąraše nematau. Nepaskaičius minėtų „tėvukų“ būtų tas pats, kas sudarinėti lygtis neišmokus daugybos lentelės.