Filas: kai trenkia perkūnas – belieka blogas

Filas: kai trenkia perkūnas – belieka blogas

Autorius -
8 62

Bene pirmasis žymesnis lietuviškos įmonės blogas buvo “flyLAL” kūrinys, kuriame bankrutuojančios avialinijos bandė situaciją rodyti sau tinkama linkme. Tačiau bankrotas tapo faktu, aistros nurimo ir blogas nustojo funkcionuoti (paskutinis įrašas – gegužės viduryje).

Antrasis, apie kurį pastaruoju metu tenka išgirsti iš įvairių šaltinių – neseniai startavęs “VSA Vilnius” blogas. Jame atliekų tvarkytojai bando pateikti savo situacijos matymą.

Kas sieja abu šiuos blogus? Juos sieja tai, kad abi įmonės buvo/yra atsidūrusios tam tikro “informacinio parijo” situacijoje – žiniasklaidoje vyrauja neigiami komentarai, politikai atakuoja, o apsiginti nėra kaip.

Iš vienos pusės yra gerai, kad esant informacinei blokadai, prasiveržti bandoma bent jau taip. Tačiau tai kartu liudija ir kelis didelius trūkumus. Visų pirma, tiek “flyLAL”, tiek “VSA Vilnius” nesugeba suvaldyti situacijos viešuosiuose ryšiuose. Nežinia kas kaltas – ar RsV agentūra, ar mažas RsV biudžetas, tačiau vien tik blogas situacijos nepakeis. Antra, panašu, kad informacinei krizei pasirengta nebuvo ir skyles stengiamasi lopyti bet kokiomis priemonėmis.

Iš tiesų, dirbant padidintos rizikos versluose, kuriuose susikerta daug interesų, o temos yra jautrios, blogas turėtų būti kone privaloma priemone. Ir jis turėtų būti pradėtas rašyti ne tada, kai perkūnas trenkia iš giedro dangaus, o iš anksto, kad taptų žinomu informacijos šaltiniu. Pavyzdžiui, kol kas neteko matyti nė vieno vaistų gamintojo blogo Lietuvoje, nors žiniasklaida nevengia parodyti jų kaip godžių plėšikų, tik ir besitaikančių į milžiniškus pelnus. Prisiminkime vien tik “Respublikos” antpuolius dėl gimdos kaklelio vėžio vakcinos. Neteko ir girdėti apie prekybos tinklų arba pieno perdirbėjų blogą, nors kaltinimų pastariesiems irgi netrūksta.

Blogas nekainuoja daug, o temų visada atsiras.

Share Button
  • http://www.xn--uleviius-obb.lt Liutauras

    Grubiai skaičiuojant tinklaraščio kaina = 0,5-1 darbo vieta. su mokesčiais tai gali siekti 3-5 tūkst. Lt. Dabartinėmis sąlygomis tai nėra maži pinigai, ypač kalbant apie komunikacijos biudžetus. Aišku, alternatyvūs nuostoliai gali būti nepalyginamai didesni..

  • Pingback: VSA» Blog Archive » Filas teisus: tinklaraštis padeda žaibuojant, bet vien jo nepakanka()

  • Pingback: Blogorama #642()

  • Triuksmas

    citata:

    „Nežinia kas kaltas – ar RsV agentūra, ar mažas RsV biudžetas, tačiau vien tik blogas situacijos nepakeis“.

    Taip, taip … biudzetas mazas buvo (labai jau PR’inis poziuris, kad viska PR’as gali issukti ar uzglaistyti) :) Rimtai manau, kad RsV biudzetas nebutu ka nors pakeites. Visi zino kokie asmenys stovejo uz flyLAL nugaros ir kokias jie aferas suko. Gyvename kapitalistineje valstybeje, todel turime leisti bankruotuoti neefektingom kompanijoms (gal ne iskart bet po kurio laiko tas vakumas bus uzpildytas. Jau dabar matome, kad Star1Airlines juda i prieki). Visai gerai, kad Zeimeliui nepavyko isdurti vasltybes su dar viena machinacija.

    O blog’a vertinu kaip galimybe pasiguosti.

  • http://lt.cometos.com/ tomas

    Reiškia social media vertinama tik jos griebiamasi kaip paskutinio šiaudo. Nors prieš tai žiūrima kreivai ir su nepasitikėjimu.

    Patiko ši nedidelė analizė.

  • Aušra

    Kelias savaites nebuvusi LT ir nesijungusi prie interneto nežinau, į kokį skandalą VSA įsivėlė ir kaip jį valdė, tačiau vien plika akim perskaičius šį įrašą susidaro įspūdis, kad Filas nelabai išmano, kas yra tas RsV….
    Visų pirma citata: „VSA Vilnius nesugeba suvaldyti situacijos viešuosiuose ryšiuose […], vien tik blogas situacijos nepakeis“. Šis sakinys man automatiškai kelia klausimą: o ką, Filai, laikai viešaisiais ryšiais? Gal straipsnius spaudoje? Ar Tavo nuomone, blog’as nėra viena iš RsV dalių, padedanti suvaldyti situaciją? Kodėl sprendi, kad įmonė situacijai valdyti nepasitelkė ir kitų priemonių? Ar dėl to, kad apie jas nerašo laikraščiai?
    Antra, nematau nieko blogo tame, kad blog’as pradėtas rašyti tada, kai sužaibavo. Kai žaibuoja, žmonėms ta tema aktuali ir normalu, kad kompanija nori išdėstyti savo poziciją (ko, beje, negali padaryti tradiciniais kanalais). Jei nebūtų žaibo, ar tikrai pačiam būtų įdomu skaityti šiukšliavėžių blog’ą??? ;)
    Trečia, ramybės laikotarpiu rašyti korporatyvinį blog’ą yra didelis iššūkis ne tik tam, kuris rašo, bet ir visiems įmonės darbuotojams. Vien dėl to, kad jo rašymui vis tik išleidžiami šiokie tokie pinigai, kanalas yra absoliučiai kontroliuojamas įmonės, todėl labai sunku atsispirti pagundai (ir spaudimui iš įmonės vidaus) tapti tiesiog reklaminiu paslaugų/produktų bukletu. Tiesą pasakius, korporatyviniai blog’ai, manau, yra absoliučiai nueinantis reikalas, kuris labiausiai veiksmingas būtent tik per įvairias komunikacijos krizes. Kitu laiku tai našta įmonei ir šlamštas skaitytojui. Atvirkščiai būna tik pavieniais atvejais.
    P.S. su VSA nedirbu ir jų komunikacijos kokybės čia nevertinu.

  • Pingback: Socialus marketingas internete – kokteilis | Socialus marketingas()

  • Pingback: Socialus marketingas internete – kokteilis - Socialus Marketingas()