Arnas: „ORLEN Lietuva“ mums rodo kaip nereikia daryti

Arnas: „ORLEN Lietuva“ mums rodo kaip nereikia daryti

Autorius -
56 167

Atrodo, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinei didelio komunikacijos variklio nereikia, nes jis užsiveda savaime, tik žiūrėk spėk atsakinėti į visų skambučius. Tą sėkmingai daro spaudos atstovas Linas Kunigėlis, o jau komunikacija, matyt, federacijos reikalas. Norėtųsi patarti jai tai daryti šiek tiek atsakingiau ir bent įsitikinti, kad rėmėjai, kad ir už ne mažus pinigus įgavę teisę naudotis žaidėjų vaizdais ir vardais, neklijuotų „snapų“ krepšininkams, kaip kad „Orlen Lietuva“ paleidusi kampaniją „Pirmyn, Ereliai“.

plakatas_1

Kūrybiniam sprendimui daug komentarų nereikia, pakanka vieno žodžio – blogai, bet kur kas įdomesnis pasirodė „idėjos aprašymas“, kurį „Orlen Lietuva“ išdidžiai „pasikabino“ savo tinklalapyje. Spaudžiu dešinę tiems, kurie tokį … sugebėjo parduoti ir „prastumti“ viduje. Labai noriu, kad paskaitytumėte viską, tad be ceremonijų dedu visą tekstą – ir linksma ir liūdna. O kiek dar tokio šūdo laimi viešųjų pirkimų konkursus…:

„PIRMYN, ERELIAI!“ idėjos aprašymas

KAS GI TAS KREPŠINIS?
Kur yra krepšinio tėvynė? Kodėl ir nuo kada jis mums toks svarbus?
Be jokios abejonės, krepšinis gyvena kiekvieno lietuvio širdyje.

Kai mes kalbame apie krepšinį, mus užlieja emocijų bangos, užverda kraujas, varžybų sezono metu mes iš tiesų beveik „susergame“.

Savo jausmų intensyvumu visi tampame vaikais, savo įsitraukimu – sportininkais profesionalais, gatvėse – broliais.

Krepšinio apsvaiginti mes važiuojame į gatves vidury nakties; mes signalizuojame ir nepykstame, kai signalizuoja po mūsų langais; mes, suaugę žmonės, lipame į stulpus ir šviesoforus; plačiai atidarome savo kavinių ir namų duris; skanduojame pirmykščių šūkius; bučiuojamės su nepažįstamaisiais gatvėje…

Mes visi žinome, ką tai reiškia, visi nors kartą esame išgyvenę šitą šventą krepšinio pamišimą.

APIE KĄ MES KALBAME?

Komunikacija neapeliuoja į protą, čia nėra kuriamų sudėtingų, gudrių, didingų, solidžių konstrukcijų – mes taikome į Jausmus, „einame“ per Emocijas, kalbame tiesiai į ausis, patraukiame dėmesį ir tikimės momentinės reakcijos: nuostabos→šypsenos→simpatijos→brolystės.

Mes tikime tuo ir „statome ant“:

„draiv‘o“, stipraus vaizdo, emocijos ir reakcijos, šūkio.

Vienu žodžiu – „ant“ Erelio!

PIRMYN, ERELIAI!

Šūkis labai energingas, vyriškas, sportiškas, veržlus, tiesus, paprastas, bet ne prastas, linksmas, „masiškas“ ir skanduojamas, įdomus, originalus.

Mes kalbame apie drąsą, ryžtą, apie Pergalės troškimą ir, be jokių abejonių, apie ORLEN.

KAS TIE ERELIAI IR KODĖL PIRMYN?

Tiek archajinėje, tiek šiuolaikinėje tautosakoje, gyvojoje tradicijoje, „ereliu“ vadiname drąsų, veržlų, nutrūktgalvišką, beatodairišką vyrą, „ereliškas“ elgesys – šiek tiek bravūriškas, su šou elementais. Tai labai artima krepšiniui.

Mūsų konkrečioje situacijoje tame žodyje yra lašas autoironijos, bet tik tam, kad atsvertų begalinę meilę, pagarbą ir solidarumą. Kartu apsaugotų nuo sentimentalumo.

Ereliai – tai jie, mūsų krepšininkai, Didvyriai, Pusdieviai, kuriuos ragindami „Pirmyn“ mes linkime ir tikimės pergalės.

Kartu „ereliai“ – tai ir mes visi, jų fanai. O „Pirmyn“ šiuo atveju – tai kvietimas arba, tiksliau, šaukimas aktyviai dalyvauti konkrečioje akcijoje ir važiuoti į varžybas.

KODĖL TAI GERAI?

Komunikacija yra ne tik „kampaniška”, viskas tiesiog susipynę į vieną nedalomą visumą: degalinės simbolika, suORLENinti krepšininkų portretai, šūkis ir bendra nuotaika.

Taip pat akcijos mechanizmas su kortelėmis, spaudos ir lauko sprendimai, TV ir radijo klipai tiesiog organiškai susiję, išdygę iš bendrų šaknų – idėjos.

Erelis – kategoriškas, bekompromisis sutvėrimas. Komunikacijoje naudojami žodžiai „tikras sirgalius“ – taip akcijos dalyviai „sutaurinami“, pakylėjami virš įprastų vienadienių sirgalių masės.

Idėja specifiška: viskas vyksta labai dinamiškai, nėra laiko ir noro gilintis, „įsikirtinėti“, spręsti paslėptų reklaminių rebusų, skaityti daug teksto.
Akis pagavo, ausis išgirdo, kraujas užvirė ir – veiksmas!

Share Button
  • http://www.nomoshiti.jp Paulius

    Jeigu sumiksuotume šią kampaniją su tuo, ką padarė NP, būtų idealu – ereliai broliai Lavrinovičiai. Tada dar būtų galima pagalvoti apie žodžio ‘pirmyn’ keitimą ‘padaryk’ ar pan.

    O jeigu rimtai, tai iš tiesų liūdna. Pamenu, kai anksčiau galvodavom idėjas ir gimdavo tokie craze’ai, kaip krepšininkai ereliai su kliento snapais, akimirką dar pajuokaudavom, jog klientas tokį dalyką nupirktų su daina (pamalonintų toks priėjimas), bet gi supranti, kad taip negalima ir net projektų vadovams neužsimini (kas ten juos žino..). Dieve, tokia reklama tik forsų muštynių čempionatą reklamuot ir būtų gerai, kad Lietuva su tuo neturėtų nieko bendra.

  • http://blogas.lt/artojas Artojas

    Skaičiau apie berniuką iš kinijos, kuris norėdamas tapti transformeriu gėrė benziną. Transformeriu netapo, bet žiū, dar paaugęs irgi į reklamos biznį nueis.

  • nonsense

    Kyla natūralus noras bėgti tolyn nuo tų erelių. Niekad nebuvau Mažeikių naftos gerbėjas, bet Orlen Lietuva, o juo labiau „erelių“ klientų tikrai nebūsiu.

  • bizunas

    kazkaip sunku patiketi, kad cia for real.. idomu ka kleiza, lukauskis ir javtokas galvoja apie toki savo portreta..

  • http://www.nomoshiti.jp Paulius

    bizune, nueik į orlen puslapį – ne taip ščyrai, bet ten ir daugiau mūsiškių subjaurota (baneryje, dešiniau):
    http://www.orlenlietuva.lt/lt/main/actions/pirmyn_ereliai

  • Anonimas

    „“Idėja specifiška: viskas vyksta labai dinamiškai, nėra laiko ir noro gilintis, „įsikirtinėti“, spręsti paslėptų reklaminių rebusų, skaityti daug teksto.
    Akis pagavo, ausis išgirdo, kraujas užvirė ir – veiksmas!““

    Aš gal ne tikslinė auditorija, nors krepšinį žiūriu, už rinktinę sergu, daug benzino per mėnesį prisipilu, bet…. Koks tas „veiksmas“ turėtų būti? Taip ir įsivaizduoju hiperaktyvų idiotą besiskeryčiojantį pristatymo metu: „ir – VEIKSMAS!!!“ :))
    Ir dar dėl aprašymo – ką reiškia „komunikacija yra (..) kampaniška“? Kas tas „kampaniškumas“?
    O šiaip – baisu. Minties nėra, aprašymas tragiškas, rezultatas baisus. Krepšininkų veidai išdarkyti. Naudos jokios, nebent besijuokiantys iš tokios nesamonės vairuotojai. Iš tokios daugybės galimų rinktinės „išnaudojimo“ variantų pasirinkti TOKĮ…

  • http://www.nomoshiti.jp Paulius

    Ten gal turėta omeny „campaignable“ (idėja lengvai nusikanalizuoja per įvairius media kanalus). O dėl daugybės variantų iš kurių pasirinktas šis… Tai tėra labai nekokybiška ir nelogiška tąsa to, kas vyko anksčiau. Prisiminkim mūsų rinktinę-samurajus, rinktinę-matadorus.. Tai dabar turim rinktinę-erelius :))) Tiesa, aš ir tada nesuprasdavau, kodėl gavę galimybe pasinaudoti mūsų krepšininkais, tuo, kuo Lietuva dega, juos padaro matadorais arba samurajais. Bet čia jau kita tema.

  • http://www.socialusmarketingas.lt Aidis

    žodžiu, nepasivarginta aprašyme net lietuviškų žodžių atitinkamų parinkti:) Bet, aišku, tai – mažiausia šito farso blogybė….

  • Kęstutis

    Nesikartosiu dėl vizualo, bet „ereliai“ turi dar vieną atspalvį – chuliganai („kelių ereliai“), todėl „Orlen“, kaip iš esmės susijęs su vairuotojais (nafta-benzinas-degalinė-automobilis-kelias), turėtų labai atsargiai vartoti žodį „ereliai“.

  • idol

    O M G

  • is rinkos

    O ka cia Petrukaitis tarp krepsininku veikia :)

  • http://www.wdd.lt WiCKedD

    jooo….baisu, o aprasymas is viso ne kazka… nuo ko turetu tas kraujas uzvirt? koks veiksmas? kas toliau?…. jeigu pasidziaugi bent keliais gerais sprendimais Lietuvoje, ateina vienas, kuris nubraukia viska… gal kas zinot kas autoriai sito darbo? nenustebciau jei kokia advista…kazkaip primena ju stiliu :D

  • Anonimas

    Super! Paprasta, genealu… Puikiai įkomponuotas Orlen prekės ženklas!!!

  • Anonimas

    Negi mes, lietuviai, tik kritikuoti ir temokame? Ar cia juodas reklamciku pavydas, nelaimejus klonkurso? Daugiau juoko man kelia atsiliepimai nei pati ideja.

  • Somno

    Asaros rieda man kaip benzinas i shitai beziurint…

  • Mindauqas

    Aprašymas baisus…

  • http://www.wdd.lt WiCKedD

    “ Anonymous says:
    2009 July 27 at 8:00 am

    Super! Paprasta, genealu… Puikiai įkomponuotas Orlen prekės ženklas!!!“

    kazkokia nuojauta kyla, kad cia kazkas is reklamos kureju :DDD

  • Medikas

    Na kadangi Lenkijos herbe yra erelis, ir Orlen’o logotipe jis yra, ar nebus taip, kad poteksteje norima pasakyti, kad is tikruju krepsininkai yra lenkai? Ir cormezidzas yra „Lenkija laimes!“. Stai kokia samokslo teorija gavosi. Kita vertus, o kas galetu paneigti …?

  • Drasi

    O man kaip tik patiko- na negi tikrai turime tik peikti ir tyciotis is visu ideju? Drasi kampanija, drasus sukis, drasiai einama, ar mes visad tik „praslysti“ visiems itikdami, lietuviai, turime?

  • Blake Carrington

    @Drasi
    Drąsi kampanija, drąsus šūkis, drąsi Lenkija..
    Kai visi tokie drąsus, baisu darosi, kaip rinka atrodys po pusmečio.

  • siaip

    o man labai patiko :) o likusieji matyt pavydi, jog ne jie pirmieji uzdejo musu krepsininkams tokias zavias nosytes :)

  • gaga

    totalus košmaras. A) ŠIUOLAIKINĖJE tautosakoje „ereliais“ vadinami sugebėjimų neturintys, bet labai gerai apie save manantys ir norintys pasirodyti pusgalviai. B) nesu plastikos operacijų šalinijkė, bet sorry.. tokią RAGANOS nosį man norisi iš karto operuoti! weeee weeee weeee šššlykštu.

  • http://www.nomoshiti.jp Paulius

    Siūlau kalbas apie pavydą nukelti iki kito ADrenalino :) Papavydėsim tada, kai šis darbas gaus strėlę už kampaniškumą :)

  • Labirintas

    Tie drąsūs žmonės – Eurorscg MIA. Gal jau baikim komentuoti – užjausti reikia. Pagalvokit, kaip jiems patiems dabar turėtų būti gėda:)

  • Reakcija

    Mano reakcija analogiska i sita reklama, mylimi krepsininkai subjauroti, Orlen Lietuva isvis neturi teises kazka kalbeti apie krepsini, ERELIS zodis blogas ir asocijuojasi su keliu ereliais, pacukais ir pan., BET turiu labai stipru itarima, kad sita kampanija tures viena auksciausiu Brand Recall reitingu ever. O nurimus aistroms del krepsininku nosiu – tiketina, kad atsiras ir pozityvus vertinimas. Bet kokiu atveju, reikia pagirti uz drasa – juk tiek verkiame, kad kampanijos neidomios, visi bijo issisokti, o kai tik tai padaro -iskart visiems putos is nasru drimba :)

  • http://www.wdd.lt WiCKedD

    @Reakcija

    putos is nasru drimba del to, kad prastas issisokimas. kai geras issisokimas geri ir komentarai ;) ir manau paskutiniu metu turejom tikrai vertu demesio sprendimu. vistiek didziausias diskusijas visada sukelia tai kas yra blogai.

  • Reakcija

    gal ir taip, gal ir taip :) Na paziuresim, pamatysim, kol kas as prie tu, kuriems ne prie sirdies si kampanija, bet kaip ir sakiau – tik laikas parodys, koks gavosi efektas.

  • Anonimas

    „Pagalvokit, kaip jiems patiems dabar turėtų būti gėda:)“ prie ko cia jiems turetu buti geda? Kad kai kuriems pavyduoliams nepatiko? nebejuokink

  • http://www.last.fm/music/Captain+Beefheart+%2526+His+Magic+Band Captain Beefheart

    Jeigu žmonės tai siūlo ir su tokiu ereliškai kietu motyvaciniu laišku, tai, matyt, negėda.

  • Labirintas

    Žiūriu į tai optimistiškai: net didžiausiems bukagalviams būna pramuša retsykiais ant praregėjimo akimirkų:)

  • Drasi

    Paskaitykit paciu zaideju atsiliepimus – kazkodel niekas prie savo suerelintu nosiu nesikabineja, teigia tik kad „idomiai padaryta, is pradziu nustebau pamates, o paskui labai patiko, ne pasaulio pabaiga nosis uzdeta“ :) Tad gal baigiam kabinetis? Viskas su visais suderinta, pritarta, ot kokie esam..:)

  • Rock&Roll

    Oho kokia lavina komentaru :) Reklama savotiskai, svelniai tariant, akivaizdu, kad abejingu nepaliks :) Man atrodo, kad ji kiek pritempta, Orlen->Erelis logo->Ereliu nosys->Pirmyn, Ereliai! Toks jausmas, kad arba klientui buvo i $#$% lendama arba klientas pats normaliai pakoregavo kurybinius sprendimus. Pateiktas aprasymas irgi keistomas, susidaro jausmas, kad nukopijuota is atskiru PPT slaidu ir sumesta i viena kruva bandant imituoti rislu teksta ar pagrindima.

  • KLUMPE

    nu jo, žaidėjams liepta komentuoti tigiamai, nes tai jo didenybė RĖMĖJAS. liolikas ir bolikas – juokinga, matadorai ir samurajai buvo tiesiog kvaila, o šitas variantas – bjaurus, neskoningas ir totally off-topic. kaip jau daug kas pastebėjo – erelis – paniekinamas titulas, o nosis – visiškai ne į snapą panaši. Ir net ne į gruzinišką nosį. Kažkodėl man tai primena arba Koščej Bessmertnij, arba Baba Jaga iš filmo pasakos Vasilisa gražioji (or so, toks senas rusiškas filmas buvo).

  • http://www.twitter.com/tomasra Tomas

    Žinoma čia yra neskoningas šlamštas, bet aš taip neskubėčiau jo nurašyti. Žmonėms gali patikti.

    Siūlyčiau dar padaryti gumines erelio nosytes, manau sirgaliai po 8 bokalų mielai užsidėtų po vieną (pradžiai) ant savo nosies, kai bare stebės rungtynes ir linksminsis. Now that is fun ! ;P

  • Tomui

    Zinai kas butu lygis ? Jei krepsininkai su tom guminem nosim zaistu rungtynes :) Jei laimetu – butu kampanija nr. 1. Jei pralostu – Orlenui bankrotas :)

  • http://www.twitter.com/tomasra Tomas

    Haha ;]]] gerai sakai. Žiūrėk, tuoj ir Arną įtikinsim, kad ne viskas taip prastai.

  • http://dansu.lt Ad guy
  • older

    dabr jau kaip tikri lenkai su tom nosim musu krepsininkai.
    Benzinu vel sulenkins mus :)

  • Drasi

    Man tai fun dalykas tikrai ka kas bekalbetu- patys zaidejai prieme kaip bajeri, ne kaip izeidima, aki visgi plakatai traukia, o ko siais laikais daugiau ir reikia kalbant apie reklamas – pamatyti ir isiminti. Bent jau as isiminiau tikrai stipriau nei kokiu skalbimo milteliu reklama, besisukancia daugiau nei metus kas diena per TV. O del nosiu guminiu cia isvis geras butu :D

  • Labirintas

    „Patys žaidėjai“ turi išties neblogą skonį, ką įrodo ir aną dieną iškiliame žurnale „Žmonės“ publikuoti vaizdai iš Darjušo ar tai Kšyštofo naujojo buto Vilniuje.

  • KLUMPE

    to drasi: nebent tamsta prie šios „genialios“ idėjos prisidėjusi būsite. „Šiek tiek keista buvo išvysti save tokį nuotraukoje, bet nieko bloga nematau – tai ne pasaulio pabaiga. Tikriausiai rėmėjai turėjo tokią viziją“, – sakė Lietuvos rinktinės atakuojantysis gynėjas Mindaugas Lukauskis.“ Jei jau žmogus tai lygina su „pasaulio pabaiga“, nesuprantu, kaip jo pasisakymą galima interpretuoti kaip „priėmė kaip bajerį“. ?!?!? gerai, kad dar plunksnom kokiom neaprengė, vargšai krepšininkai..

  • Drasi

    tai va sita Lukauskio komentara siandien ir skaiciau kad „nieko bloga nematau – tai ne pasaulio pabaiga“.

  • Pranas

    Lenkijos herbe yra erelis, todėl jų sportininkai ar kokie nors jaunieji kovotojai (pvz už Lvovą) dažnai vadinami „ereliukais“. Tokiu pavadinimu Lenkijoje yra ir sporto klubų (panašiai kaip pas mus „Sakalai“). Bet taip pavadinti Lietuvos, o ne Lenkijos rinktinę – kultūrinis nesu(si)pratimas.

  • Mindauqas

    Kadangi čempionatas Lenkijoje, Orlen – lenkų, tai užsakovams toks „kultūrinis nesu(si)pratimas“ manau labai patiko.

  • jooo

    kad pas orleana dyzelis ant 25cnt brangesnis nei Neste deglines – panevezyje pyliausi.

    geriau butu ragine zmones piltis degalu ir varyt i Lenkija rungtyniu ziuret, bet ir vel, kuras lenkijoj pigesnis. fcuk…, nieko gero nesigauna, tai gal bus gerai su tom nosim :D

  • wOoT

    Flame’as cia rimtas gavosi – bet gal to ir siekta? Atkreipiancios demesi reklamos? As ne reklamos specas, kaip cia daugelis susirinkusiuju (bent jau tokiais save laiko), man pakanka to, kad siulo laimeti bilietus i rungtynes. Benza kaip pyliau, taip ir pilu, tad kodel ne pas juos, jei jau pamaciau. Aisku kaip krepsinio fanatui man Orleno ir lenkisku ereliu prisiplakimas prie krepsinio yra labai falshyvas, neva „my tezh kochamy krepsinis“, bet yra kaip yra … respect krepsininkams, kad budami zvaigzdes supranta, kad krepsiniui reikia remeju … net jei ir rezultatas toks keistas gaunasi :)

  • Pingback: Blogorama #637()

  • ule

    nesamone kazkokia

  • pastebejimas

    jo, Orlenui iki tarptautines korporacijos, kaip bezdzionei iki zmogaus

  • http://www.last.fm/music/Captain+Beefheart+%2526+His+Magic+Band Captain Beefheart

    Važiuojam toliau:

    „Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė apsilankė „Mažeikių naftoje“ (papildyta, nuotraukos) (24)

    Penktadienį pirmą kartą „Mažeikių naftos“ įmonėje viešėjo Europos čempionatui besiruošianti Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė. Krepšininkai susitiko su bendrovės vadovais, prie administracinio pastato surengtos improvizuotos Lietuvos nacionalinės krepšinio rinktinės ir įmonės krepšininkų rungtys, kurias stebėjo gausiai į neeilinį reginį susirinkę AB „Mažeikių nafta“ darbuotojai.“
    http://www.lrytas.lt/-12490432701248658046-lietuvos-vyr%C5%B3-krep%C5%A1inio-rinktin%C4%97-apsilank%C4%97-ma%C5%BEeiki%C5%B3-naftoje-papildyta-nuotraukos.htm

  • Anonimas

    matyt sio sprendimo kurejai jau nuraudonavo is gedos ir bent istaisomas klaidas taiso – idejos aprasymas is orleno puslapio isimtas ir pakeista i „Netradicinė, intriguojanti idėja, prie kurios prisideda ir patys rinktinės krepšininkai, skatina šypsotis, o juk humoras ir krepšinis – puikus derinys.“ :))

  • http://www.melynauodega.lt/ Linas Sablovskis

    Kaip nerealu!
    Mane „pirmyn ereliai“ seka twitteryje!

    http://twitter.com/PirmynEreliai

    Sekmes jiems.

  • audriuska

    Mane suerzino profilių vaizdavimas kaip markso engelso ir leninio, gal tiesiog taip gavosi. Kad tai tik galvos man sustiprina marksistini, bolševikinį, komunistinį įspūdį. Jei norėta žaržuot nemanau kad pavyko. Gausa žalios spalvos supigino visą vaizdą. Ereliškos nosys priminė prieš keletą metų DDB kurtą reklamą „Aprangai“. Realiai sunku suvokti kaip lenkiškas Orlenas įaugo į Lietuvos rinktinę kuri loš Lenkijoj, man labiau patiktų nuosaikesnis dalyvavimas, be to prekės ženklo integravimo į konkrečius žmones. Jaučiu vidinį pasipriešinimą viskam ką matau. Šūkis dviprasmiškas, su didžiule doze ironijos ir patosu. Labai norėčiau krepšininkams to palinkėti, bet suima toks nusišnekėjimo jausmas. Kas patinka tai orleno logotipas, bet tai jau ne kampanijos nuopelnas:) Bendras jausmas kai būtų mane apvogę. Tapatumo su vaizdu negaliu iš savęs išsireiklauti. Realiai pats negalėčiau apgint šio darbo. Ačiū už dėmesį.

  • Pingback: “Socialus” marketingas» Tinklaraščio archyvas » Facebook FAIL, arba patarimai ORLEN()

  • http://www.socialusmarketingas.lt Aidis

    Blemba, bet cia tai agentura pasistenge.. Ir Facebook, ir Twitter… Visa NEW MEDIA isnaudojo… WOW.

  • Pingback: Facebook FAIL, arba patarimai ORLEN - Socialus Marketingas()