Apie naivų tikėjimą, kad už milijoną galima nusipirkti reputaciją

Apie naivų tikėjimą, kad už milijoną galima nusipirkti reputaciją

Autorius -
0 1

„MG Baltic“ paskelbė: „milijonas už Nepriklausomybės akto originalą“.

Gali atsirasti teigiančių ir manančių, kad tai nėra susiję su pernai metų istorija, kurios pagrindinis herojus buvo dėžutė nuo degtinės, skaičius 106 tūkstančiai ir t.t. Bet ar yra daug tuo tikinčių?

Iš pirmo žvilgsnio šis komunikacinis veiksmas yra tikras „ėjimas arkliu“ su dviem stipriais raktažodžiais „milijonas“ ir „Nepriklausomybė“, tačiau realiai jis ne tik nepadės „MG Baltic“, bet netgi gali pakenkti.

Visi mes žinome, kad reputacija yra viešoji nuomonė apie žmogų ar organizaciją. Reputacijos matavimas yra labai keblus dėl to, kad nuomonės parametrų yra labai daug: įmonė gali būti finansiškai sėkminga, tačiau nesiskaityti su savo darbuotojais, ji gali būti vizionierė, bet nemokėti mokesčių ir t.t. Idealią reputaciją turinčios organizacijos dažniausiai suvokiamos kaip geros pagal visus parametrus.

Taigi, kodėl ši iniciatyva nėra geras sprendimas?

Štai Jums argumentas Nr.1. Jeigu reputacija sugadinta pagal vieną parametrą, tai neįmanoma jos atstatinėti stiprinant ją pagal kitą. Jeigu organizacija turi bėdų su situacija, kurioje figūruoja „politikas“ ir „pinigai“, tada ir reikia pirmiausia spręsti klausimas šioje srityje (pvz., stiprinti skaidrumą, atsiriboti nuo politikų ir t.t.), o ne bandyti šią problemą kompensuoti raktažodžiais „milijonas“ ir „Nepriklausomybė“.

Argumentą Nr.2 jau kadaise geriausiai įvardijo investavimo guru Warren Buffett, pasakęs: „reputaciją kuri dešimtmečius, bet gali sugriauti per kelias minutes“. Reputacija neatstatoma greitai. Ar verta bandyti apgauti save naiviai manant, kad „įmesiu milijoną ir išspręsiu reputacijos klausimą“? Galima, bet tada reikia nepamiršti trečio ir, beje, esminio Argumento Nr.3 – jau seniai įrodyta, kad reputacija nėra nuperkama, o užsitarnaujama.

„Nepriklausomybė“ yra stiprus simbolis ir labai svarbus kiekvieno lietuvio širdžiai, todėl iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tai yra puikus objektas komunikacijai, siekiant sustiprinti savo reputaciją. Tačiau tais atvejais, kai į tokio lygio simbolį apeliuoja susvyravusios reputacijos organizacija, iškyla didžiulė rizika, kad suveiks priešingas efektas: „šalin rankas! Jam čia ne vieta!“, t.y. sukelti visuomenės pasipiktinimą. Arba mažų mažiausiai sukels šypseną („negi jie mano taip išspręsti savo problemą?!“) Štai Jums Argumentas Nr.4.

Ir tada prieinama prie Argumento Nr.5: žmonės nėra kvaili. Jeigu jie pajunta, kad čia kažkas ne taip, iškart tai atmes.

Ir pabaigai įsivaizduokite keletą šios istorijos variacijų:

  • Koncernas „MG Baltic“ vasario 16-osios išvakarėse pradeda metus truksiančią iniciatyvą, kuria siekiama Lietuvai sugrąžinti 1918 metais pasirašyto Nepriklausomybės Akto originalą.
  • Henrikas Daktaras vasario 16-osios išvakarėse pradeda metus truksiančią iniciatyvą, kuria siekiama Lietuvai sugrąžinti 1918 metais pasirašyto Nepriklausomybės Akto originalą.
  • Vladimiras Putinas vasario 16-osios išvakarėse pradeda metus truksiančią iniciatyvą, kuria siekiama Lietuvai sugrąžinti 1918 metais pasirašyto Nepriklausomybės Akto originalą.

Specialiai įdėti du asmenys, kurie Lietuvoje nesidžiaugia gera reputacija. Ar jų reputacija Jūsų akyse išaugtų, jeigu sužinotumėte, kad jie pradeda tokią iniciatyvą?

 

Share Button