10 puikių įmonių socialinės atsakomybės kampanijų, kurios nukreiptos ne į vaikus.

10 puikių įmonių socialinės atsakomybės kampanijų, kurios nukreiptos ne į vaikus.

Žinau, antraštė skamba, kaip iš fantastikos srities, tačiau pasaulyje ne visos įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) iniciatyvos apsiriboja vaikais ir gyvūnais (duok, Dieve, stiprybės dirbantiems ir tose srityse), o kai kurios jų sukaltos taip taikliai, jog gali pagalvoti, jog kompanijos nusprendė ne tiesiog paremti draugų ar pažįstamų iniciatyvas, tačiau iš tiesų į savo prisidėjimą prie gražesnės visuomenės pasižiūrėjo strategiškai, derindami tai prie įmonės veiklos ar kompetencijų.

Ne kartą teko girdėti „Mūsų pinigai – ką norim, tą darom“. Taip, teisingai, ypač, jeigu tai yra vieno žmogaus įmonė. Kitu atveju yra šimtai darbuotojų, kuriems sunku tiek suprasti, tiek susitapatinti su faktu, jog ralį baronkų (ar „barankų“?) įmonė remia todėl, kad automobilio ratai ir baronkos labai panašios išvaizdos. Juoba, kad ir rezultatai tokių kampanijų būna panašūs į baronkas – nuliniai. O kai rezultatai nuliniai, tai ir investicijos ilgainiui mažėja. Net tais atvejais, kai nuoširdžiai darai gera, vis tiek norisi atsiperkamumo (įvaizdine ar finansine prasme), kuris motyvuotų neišlipti iš šio vežimo ir toliau.

ĮSA kampanija neturėtų būti pervesti pinigai ir logotipas. Pirmiausia, tai turimų resursų panaudojimas kilniam tikslui. O resursų įmonės turi apsčiai – tiek pakuotės, tiek pats produktas, distribucijos kanalai, transportas, know-how, žmonės. Kuo jūsų įmonė išskirtinė? Kodėl tai darote jūs? Dirbant su komerciniais klientais ir kalbant apie jų įprastinių paslaugų reklamą, nuolatos tenka išgirsti į klausimą „O kodėl tokia reklama tinka būtent mums? O ką, jeigu mes pakeistume mūsų logotipą, logotipu „y“ – ar dėl to kampanija pasikeistų?“. Galbūt šios žemiau paminėtos kampanijos kažką privers užduoti tuos pačius klausimus ir galvojant apie ĮSA iniciatyvas.

Share Button
  • Justin Jautzemis

    Geros kampanijos! As manau Lietuvoje apskritai visa labdaros ir aukojimo kultura dar yra labai ankstyvoje stadijoje, ir tas faktas, kad pagrindines labdaros organizacijos (ar bent labiausiai zinomos) yra susije arba su vaikais, arba su gyvunais, tai atspindi. Augs vidurine klase, augs ir lietuviu labdaringumas, labdaringu organizaciju skaicius, ir su laiku keisis ir tai kaip i tai ziuri/ka del to daro kompanijos. Daug priklauso ir nuo agenturu, pvz praeitu metu John Lewis ir Age UK kaledine partneryste buvo grynai agenturos nuopelnas, ir net ne CSR ar creative, bet medijos agenturos.